wpisy na bloguzdrowy styl życia

Wegetarianizm z TASTYBOX. Jak dieta bez mięsa wpłynęła na moje zdrowie?

Wegetarianie żyją dłużej – dowodzą badania naukowców. Należy jednak pamiętać, że nie sztuką jest samo wyeliminowanie mięsa z naszego jadłospisu. Musimy nauczyć się tak komponować naszą dietę, żeby dostarczyć naszemu organizmowi wszystkich potrzebnych składników. Bez dietetyków z TASTYBOX, nie dałabym rady!

Jak wskazują badania, osoby stosujące dietę wegetariańską są zdrowsze. Rzadko mają problemy nadwagą, wysokim poziomem cholesterolu czy nadciśnieniem. Statystycznie rzadziej też zapadają na zawał, cukrzycę, miażdżycę czy niektóre rodzaje nowotworów. Krytycy wegetarianizmu wskazują natomiast na zagrożenie dla zdrowia wynikające z niewystarczającego zaopatrzenia organizmu w białka, witaminy i minerały. To nieprawda,  pod warunkiem jednak że ich dieta będzie odpowiednia zbilansowana, a potrzebne do życia składniki zapewnią w innych, bezmięsnych daniach.

Sałatka, dieta bezmięsnaJak TASTYBOX zastępuje mięso?

Białko – podstawowy budulec naszego organizmu – TASTYBOX dostarcza mi białka w produktach sojowych, razowym pieczywie, orzechach, roślinach strączkowych (groch, fasola, bób, soczewica). Przykładowe posiłki, które dostaje codziennie rano w pudełkach, i  które uwielbiam to HUMMUS Z KIEŁKAMI PORA, KISZ Z BOBEM I POMIDORKAMI, SAŁATKA Z SOCZEWICĄ, SAŁATKA Z ANANASEM I CIECIORKĄ.

Jeśli w naszej diecie nie rezygnujemy z produktów mlecznych, znakomitym źródłem białka są także sery, jogurty i mleko.

Żelazo – najlepiej przyswajalne jest żelazo zawarte w mięsie, nie oznacza to jednak, że wegetarianie są skazani na anemię. TASTYBOX wie, że doskonałym jego źródłem są bowiem warzywa strączkowe, brokuły, szpinak i suszone owoce. W pudełkach dostaję np. KREM Z BROKUŁÓW, MAKARON ŻYTNI ZE SZPINAKIEM, SER BRIE Z ORZECHAMI I SUSZONA MORELA. Należy pamiętać, że wchłanianie żelaza utrudniają kofeina i teina. Nie musimy od razu rezygnować z kawy czy herbaty, wystarczy, że ograniczymy ich spożycie do 2-3 filiżanek dziennie. Wchłanianie żelaza ułatwia natomiast witamina C.

Odpowiadający za zdrowe kości wapń znajdziemy w ziarnach sezamu, tofu, zielonych warzywach (szpinak, brokuły), brązowym ryżu, roślinach strączkowych i pomidorach.Dieta wegetariańska pomidory

Doskonałym źródłem cynku są soczewica, dynia, chleb pełnoziarnisty, brązowy ryż, ziarna sezamu, orzechy, pieczarki.

Typowe w diecie wegetariańskiej są niedobory witaminy B12 odpowiadającej za budowę czerwonych ciałek krwi i zapewniającej dobry nastrój, równowagę psychiczną i skupienie uwagi. Jej źródła to m.in. tofu, wzbogacone mleko sojowe, produkty mleczne, drożdże i kiszona kapusta. Wegetarianie mogą również rozważyć różnego rodzaju suplementy diety.

Mnóstwo Witaminy D zawierają natomiast kiełki słonecznika, produkty mleczne, zboża, margaryna roślinna.

 

 

blog dominikacostro