Dietą w SENNOŚĆ i ZMĘCZENIE

Posted on Posted in ciało, wpisy na blogu, zdrowy styl życia

Zbliża się jesień. To pora, kiedy szczególnie odczuwamy senność. Dni są ciemne, wieje wiatr, ciśnienie niskie, spać się chce i wiele osób odczuwa permanentne zmęczenie. Poranne wstawanie to prawdziwa walka, którą trzeba stoczyć ze sobą, bo oczy się same zamykają i ciało pragnie odpoczynku. Nie mamy wpływu na pogodę, ale możemy pomóc sobie dietą.

 20160818_163515_resized

Na początek dobrze zadać sobie pytanie – skąd pochodzi zmęczenie? Czy nie jestem w permanentnym stresie? A może to początek ciąży? Może czuję się zmęczona, bo nie śpię tyle, ile potrzebuję? Pamiętaj, że uczucie przemęczenia może wywoływać zbyt wiele wypitej kawy!

 Żelazo żelaznym elementem diety przeciw zmęczeniu

Wątróbka, suszone owoce i … znów ta czekolada! Zawiera nie mniej żelaza niż szpinak, powszechnie uważany za jego najlepsze źródło – w stu gramach czekolady znajduje się aż 10 miligramów żelaza! Żelazo znajduje się też w czerwonym mięsie i w wątróbce, zwłaszcza wieprzowej.

20160823_161818_resized

Witamina C lekiem na zmęczenie

Teraz jest sezon na owoce zawierające dużo witaminy C. Codziennie na śniadanie zjedz kiwi, albo wypij sok z pomarańczy lub grejpfruta. Nawet mrożone maliny i truskawki zawierają jej dostatecznie dużo, by pomóc w zaspokojeniu dziennego zapotrzebowania. Do wszystkich potraw wlewaj sok z cytryny. Nie tylko do sałaty i sałatek, ale lej go na rybę, mięso i gotowane warzywa.
Natura dobrze to wymyśliła. Zima to czas, kiedy dostępnych jest wiele odmian kapusty, w tym także kapusta kiszona. Wszystkie jej rodzaje zawierają dużo witaminy C, a także sole mineralne i antyoksydanty.  Pamiętaj, że do warzyw kapustnych należy też kalafior i brokuły. Pasują do wszystkich dań. Czasem warto samodzielnie przygotować lunch lub skorzystać z cateringu dietetycznego i podgrzać w pracy, żeby podreperować samopoczucie i zdrowiej żyć.
A jeśli wybierasz się w podróż i nie będziesz miała aż tak dużego wpływu na swoje menu, możesz dopomóc sobie preparatem z wit. C.

Magnez, nie tylko z owoców morza

Małże, ostrygi, omułki, paluszki krabowe i kalmary – nie mają zbyt wiele kalorii (to dobra wiadomość!), ale są bogate w sole mineralne, a przede wszystkim w magnez.
Można je dodawać do ryżu i przyrządzać z ich dodatkiem wiele różnych sałatek (nie zapominając o dodawaniu dużej ilości soku z cytryny).
Magnez znajdziesz też w kakao i czekoladzie.

IMG_20160805_152019

Ważne co i kiedy jesz

Przemyśl też to ile posiłków jadasz dziennie i jakie jest twoje menu. Jeśli nie dojadasz na śniadanie, na lunch wystarcza ci kanapka, a jesz dopiero ciepły posiłek po powrocie do domu, tuż przed położeniem się spać, uczucie zmęczenia będzie ci towarzyszyć właśnie z tego powodu. Powinnaś jeść trzy do pięciu posiłków dziennie, przynajmniej dwa ciepłe (rano i w południe lub rano i wieczorem), które składają się z warzyw, węglowodanów (kasza, ryż, makaron, pieczywo) i białka (mięso, ryby, jaja, sery, rośliny strączkowe). Oczywiście, jeżeli jesteś zapracowana i zmęczona, nie masz ani ochoty ani czasu stać w kuchni i wymyślać nowe przepisy. Wtedy ratunkiem może być dietetyk, diet-coach, który przygotuje gotowe i szybkie przepisy.
Najadanie się przed snem może też zakłócać nocny wypoczynek, toteż rano pojawią się kłopoty ze wstawaniem.



20160824_170857_resized

 

Jeżeli brak Wam czasu, chęci, albo po prostu chcecie, aby Waszym zdrowiem zajął się zespół profesjonalistów zapraszam Was na www.dietpack.pl. Jeżeli przy zamówieniu diety powołasz się na mój blog dietę 1000-1200kcal kupisz za 40zł/dzień, a 1500kcal za 42zł/dzień. TO PRAWDZIWA OKAZJA!