Czy dieta odchudzająca może być smaczna?

Posted on Posted in ciało, wpisy na blogu, zdrowy styl życia

Jaka jest najlepsza dieta? Czy jest coś takiego jak dieta cud? Jak schudnąć skutecznie bez efektu jojo? Czy da się schudnąć, jeśli uwielbiam jeść ?

IMG_20160719_103428

DIETA

Nie byłam nigdy gruba. Gdy mówię znajomym, że jestem na diecie, dziwią się. „Z kości na ości?”. Moje BMI było w normie, ale ja pamiętam czasy, gdy ważyłam mniej i wyglądałam i czułam się lepiej. Praca siedząca i smakołyki nie pomagają utrzymać figury modelki. No i tak sobie pomyślałam, że coś by trzeba zrobić.

niejadek

fitshaker_blog_smoothie3

Na ratunek: Catering Dietetyczny

Musi się dać. Czy nie właśnie mądrym jedzeniem zajmuje się dietetyk i catering dietetyczny? Poszukałam pomocy w sieci.

Ja wypróbowuję dietpack i jestem nim zachwycona. Przyznam, że to mój trzeci catering i oba poprzednie były monotonne i mało smaczne. A jak mam być fit jeżeli to co jem mi nie smakuje? Nie da się! POSIŁKI z dietpack SĄ BARDZOOO SMACZNE, NIESPOTYKANE, PRZEPISY WYMYŚLNE I CHYBA JESZCZE NIGDY W CIĄGU 3 TYGODNI POSIŁEK SIĘ NIE POWTÓRZYŁ!

Uwierzcie mi, że wiem co mówię, jedząc co drugi dzień na obiad pieczarki i pomidorki koktajlowe na śniadanie.

 

IMG_20160727_093653

 

Trzeba jeść!

Klucz do sukcesu to dwie zasady – pierwsza: 5 posiłków dziennie co 3 godziny. W praktyce wygląda to tak, że muszę cały dzień patrzeć na zegarek, bo kolejny posiłek jem nie wtedy, gdy jestem głodna, ale gdy mijają 3 godziny. Dzięki temu też porcje nie są duże, ale wystarczające, by się najeść. Szczególnie obiad potrafi być naprawdę spory.

I nieważne, o której godzinie wstajesz i chodzisz spać. Układasz sobie dzień jak chcesz – po prostu jesz śniadanie, gdy wstaniesz, a kolację najpóźniej na 2 godziny przed snem. Ja wstaję późno (bo praca w domu), więc śniadanie jem ok. 10:00 i dlatego też kolację jem dopiero o 22:00, a czasem później. Trzeba pilnować 3-, maksymalnie 4-godzinnych przerw między posiłkami, żeby żołądek cały czas pracował.

Crudites stripes (fresh diet food)

 

 

Co Ty w ogóle jesz?

Przykładowy dzień wygląda tak:
• śniadanie – dwie kromki pełnoziarnistego chleba, pasta z bobu i pomidor.
• II śniadanie – naturalny sok z warzyw i owoców
• obiad – kotleciki jaglane w sosie grzybowym z surówką z marchewki
• podwieczorek – chłodnik buraczany
• kolacja – sałatka z kaszy kuskus

Ale to tylko przykład. Dania są przeróżne. Granola, pasta jajeczna, nawet od czasu do czasu w ramach podwieczorku można zjeść kawałek ciasta! No to halo, proszę państwa, jeśli ja na diecie mogę jeść ciasto i nadal chudnę i jestem zdrowa, to mnie nic więcej do szczęścia nie trzeba!

 

IMG_20160805_152019 (1)

Wody!

Druga zasada zdrowej diety to pić dużo wody. Ale pić trzeba umieć. Przede wszystkim należy pić często i po trochu. Komórki wchłaniają wodę bardzo powoli, dlatego jeśli wypijemy duszkiem dwie szklanki, to ta woda przez nas przeleci. Lepiej jest po prostu sączyć wodę przez cały dzień po kilka łyków. Powinno się w zasadzie pić ok. 2,5-3 litrów wody dziennie. To wydaje się bardzo dużo, ale jest do zrobienia. Można do niej dodać sok z cytryny lub miętę i ja właśnie tak robię. Chodzę po mieście z bidonem czy butelką i popijam małymi łyczkami.

 

Niestety w nawodnieniu nie pomaga kawa ani herbata, bo obie wysuszają. Możemy oczywiście je pić, ale każda szklanka kawy wymaga uzupełnienia wody o 2 dodatkowe szklanki, a każda szklanka herbaty o 1 szklankę wody. Czyli musimy wtedy wypić jeszcze więcej wody, niż gdy nie pijemy napojów gorących.

 SPORT I MOTYWACJA

Nie tkwij cały dzień za biurkiem. Zacznij się ruszać – krótko, ale codziennie – a na pewno pozbędziesz się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Aktywność fizyczna spowoduje, że dieta przyniesie szybsze i większe efekty.

Żeby odchudzanie naprawdę przyniosło efekty, dieta nie wystarczy, zwłaszcza gdy lat przybywa! Masa mięśniowa maleje co rok o 1–2 proc., za to zwiększa się tkanka tłuszczowa. Aktywność fizyczna sprawi, ze ta pierwsza się rozwinie, a ta druga zacznie znikać. Ponadto siedzący tryb życia ma fatalny wpływ na zdrowie – pojawiają się dolegliwości kręgosłupa i stawów.

 1. Przy każdej okazji rób użytek ze swoich mięśni. Winda jest dla matek z wózkami, starszych i chorych – ty używaj wyłącznie schodów. Nie warto wsiadać do tramwaju, by przejechać jeden przystanek, zwłaszcza gdy możesz go przejść cichą uliczką albo wzdłuż parku. W pracy od czasu do czasu odrywaj się od zajęć, rozciągnij się, przejdź się, poćwicz przy biurku. Telefony odbieraj na stojąco. Liczy się każdy wysiłek! Codziennie kwadrans marszu to 60 spalonych kalorii, jeśli do tego zjesz pół kromki chleba mniej (40 kcal), to w ciągu roku zaoszczędzisz 36500 kcal i stracisz ok. 5 kg.

2. Dobierz odpowiedni dla siebie ruch. Jeśli nie przepadasz za sportem, spróbuj tańca albo pilates. To ćwiczenia dobre dla wszystkich, niezależnie od wieku i kondycji. Łączą w sobie jogę, balet i trening siłowy, polegają na rozciąganiu, spinaniu i rozluźnianiu mięśni. Pilates korzystnie wpływa też na psychikę. A może polubisz nordic walking, gimnastykę w klubie fitness, pływanie? Ważne, by uprawiać wybraną dyscyplinę regularnie, 2–3 razy w tygodniu po 45 minut. Będzie łatwiej, gdy na zajęcia namówisz koleżanki – towarzystwo wzmacnia motywacje. A jeśli kupisz karnet – trudniej przyjdzie ci zrezygnowanie z zajęć.

No i pamiętaj o 3 najważniejszych zasadach do sukcesu.

DIETA, SPORT I MOTYWACJA!

diet pack kolor na FB 180x180