wpisy na blogu

Co jeść przed wyjściem na plażę? SMARTDIET.PL

 fashion blog blogi modowe stylizacje blogerki modne blogi damskie zdjecia blogerek dominika costro dieta smart (4)

Okazuje się, iż natura dostarcza nam „filtrów słonecznych” pochodzących nie z plastikowej tubki, lecz takich, które są kolorowe, biodegradowalne a ponadto można je ze smakiem zjeść! Takiej zbilansowanej diety, opracowanej przez dietetyka dostarcza mi codziennie SMARTDIET. Nie muszę pamiętać o tym, co powinnam jeść, aby ochronić „od środka” moją skórę przed słońcem.

Dla większości ludzi hasło „filtr przeciwsłoneczny” jest synonimem ochrony przeciwsłonecznej. Podczas gdy istotność stosowania zewnętrznej ochrony przeciwsłonecznej w postaci kremów i mleczek przez cały rok jest bezdyskusyjna, to zapewnianie sobie naturalnej ochrony przeciwsłonecznej poprzez spożywanie pewnych pokarmów bogatych w antyoksydanty to zagadnienie zupełnie nowe. Jeżeli sami, macie problem co, kiedy, i w jakich ilości spożywać, doskonałym pomocnikiem jest wtedy dieta pudełkowa SMARTDIET. Nadmierna ekspozycja na słońce może uszkadzać skórę i zwiększać ryzyko powstania nowotworów skóry. Kilka badań udowodniło, iż jedzenie zasobnych w antyoksydanty pokarmów wzmacnia skórę od wewnątrz jednocześnie zwiększając jej zdolność tolerancji na promieniowanie ultrafioletowe (UV).

Oto przykłady takich pokarmów:

Ciemna czekolada
Czekolada jest wręcz „napakowana” antyoksydantami, którymi są flawonoidy kakaowe. Flawonoidy te zabezpieczają skórę przed fotouszkodzeniami. Jednak mleczna czekolada traci już te właściwości, gdyż mleko uniemożliwia absorbcję polifenoli, działających przeciwzapalne i antybakteryjne. Tak więc zaopatrz się w ciemną, gorzką czekoladę o niskiej zawartości cukru a dużej kakao i ciesz się korzyściami płynącymi z jej spożycia!

Czarna, biała & zielona herbata
Wszystkie rodzaje herbat zawierają polifenole, które wspierają nas w batalii przeciwko promieniowaniu UV. Jednakże zielona herbata zawiera więcej niż pozostałe galusanu epigallokatechiny (EGCG) – najsilniejszego ze wszystkich polifenolu. Można powiedzieć, iż EGCG jest wielozadaniowym polifenolem, który zarówno zwalnia zależny od słońca proces starzenia się skóry, zapobiega nowotworom skóry, jak i hamuje rozwój komórek nowotworowym w całym organizmie.

Brokuły & kiełki brokułów
Kiełki brokuła są naprawdę pomocne jeśli chodzi o prewencję przeciwnowotworową i ochronę przeciwsłoneczną. Możesz korzystać z zalet brokułów w celu ochrony skóry przed nowotworami, jedząc ich pół filiżanki dziennie. SMARTDIET również raz w tygodniu „wrzucał” brokuły do sałatki lub dodał trochę ich kiełków do kanapki.

Olej kokosowy
Olej ten używany zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie nie tylko daje naturalną ochronę przeciwsłoneczną ale ma również wiele innych imponujących zalet zdrowotnych. Olej kokosowy ma naturalny faktor SPF 2. Korzystając z diety pudełkowej SMARTDIET mam pewnosć, że dostarczam swojemu organizmowi nierafinowany tłoczony na zimno olej, aby móc w pełni korzystać z jego dobrodziejstw.

Likopen z pomidorów
Likopen znajduje się w czerwonych owocach takich jak pomidory, czerwona papryka oraz arbuz. W przeciwieństwie do innych owoców i warzyw gdzie składniki odżywcze są niszczone podczas gotowania, przetwarzanie pomidorów zwiększa pulę wchłanianego likopenu. Stąd pasta pomidorowa ma o wiele więcej likopenu niż świeże pomidory. Przy czym należy podkreślić, iż „przetwarzanie” nie oznacza jedynie gotowania. Miksowanie pomidorów, również zwiększa absorbcję likopenu.

Ciemnozielone warzywa liściaste & karotenoidy
Karotenoidy złożone z molekuł zawierających tlen znane są jako ksantofile, podczas gdy niezawierające tlenu karotenoidy znane są jako karoteny. Ksantofile można znaleźć w zielonych warzywach liściastych takich jak szpinak i jarmuż. Karoteny natomiast są w: słodkich ziemniakach, mango, morelach itp. Karoteny odpowiadają za pomarańczowy kolor.  Wyniki badań sugerują, iż spożywanie pokarmów bogatych w te składniki dostarcza nam dodatkowej ochrony przed promieniowaniem słonecznym.

Kwasy tłuszczowe omega 3
Jak twierdzi dietetyk SMARTDIET kwasy omega 3 chronią skórę przed odpowiedzią zapalną (poparzeniem) po nadmiernej ekspozycji słonecznej oraz należą do składników redukujących ryzyko niektórych nowotworów skóry. Omega 3 pełnią dużą rolę w zapobieganiu i redukowaniu zniszczeń powodowanych przez słońce oraz wydłużają czas jaki mija od wyjścia na słońce do powstania poparzeń. Dobre źródła kwasów omega 3 stanowią: nasiona siemienia lnianego, dyni, orzechy włoskie oraz algi.

 

 

fashion blog blogi modowe stylizacje blogerki modne blogi damskie zdjecia blogerek dominika costro dieta smart (1)

 

fashion blog blogi modowe stylizacje blogerki modne blogi damskie zdjecia blogerek dominika costro dieta smart (3)

 

fashion blog blogi modowe stylizacje blogerki modne blogi damskie zdjecia blogerek dominika costro dieta smart (5)

 

fashion blog blogi modowe stylizacje blogerki modne blogi damskie zdjecia blogerek dominika costro dieta smart (2)